18 februari 2018

Eieren in de koelkast

Eieren schijnen nogal snel anders te gaan smaken door de geurtjes in je koelkast. Ik snap dat niet zo. Mijn koelkast ruikt meestal nergens naar, dat komt door de kou. Geuren komen doorgaans pas los boven een bepaalde temperatuur. Als onze koelkast geurtjes prijsgeeft, hebben we er een restje te lang in laten liggen of Meneer heeft zijn blauwe kaas niet goed ingepakt (de begrijpend lezer make hieruit op dat Mevrouw Money Wenkbrauw niet van blauwe kaas houdt).

Als er ergens veel geurtjes zijn dan is het buiten de koelkast, in de rest van de keuken. Toch krijg je vaak de tip dat je je eieren buiten de koelkast moet bewaren vanwege de geurtjes in de koelkast. Ik hoor het graag als iemand weet hoe dat zit.

Onze eieren staan trouwens op het aanrecht. We hebben er een leuk rekje voor en eieren zijn bij ons  vrij courant dus voor het behoud van de eieren hoeven we het niet te doen. Geurtjes hebben niet zoveel tijd om in te trekken en ach, als een eitje een keer een hint van gebakken biefstuk mee zou krijgen, vind ik dat ook niet zo erg. Lijkt me wel lekker.

Als je je eieren in de koelkast wil zetten, kun je ze het beste in het doosje laten zitten, dan moeten eventuele geurtjes eerst door dat karton heen voor ze in het ei door kunnen dringen.

Het eierrekje dat bij je koelkast geleverd wordt? Wegdoen, verkopen (ik zag er werkelijk een op marktplaats staan) of iets creatiefs mee verzinnen (een palet voor als er eieren geschilderd gaan worden?).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten