17 september 2017

Wat deed ik deze week om te besparen?

Wat deed ik deze week om te besparen?

Zondag
Toen ik net zag dat de zon scheen 'verhuisde' ik van een kamer zonder zon naar een heerlijk zonnige kamer. Ik begon het net een beetje koud te krijgen in de kamer van 17 graden, maar de verwarming hoefde dus niet aan omdat de zon de kamer waar ik nu zit heerlijk opwarmt (en het is lekker vrolijk dat zonlicht).

Zaterdag
Ik zette de verwarming lager. Meneer had hem aangezet toen hij achter zijn laptopje zat te werken. Terecht, want het was onder de 18 graden en als je dan zittend werk doet, krijg je het koud. Toen we gingen opruimen, heb ik de verwarming weer uitgezet. Meneer vergat dat even.

Vrijdag
Ik verkocht mijn eerste artikel op marktplaats en moest het opsturen. De koper koos ervoor om dat zonder track&trace te laten doen. In een bomvolle winkel met postnl-punt begrepen de winkelmedewerker en ik elkaar verkeerd en hij maakte een zegel met track&trace. Daar kwam ik vlak voor het afrekenen achter. Even aarzelde ik om er wat van te zeggen. Het was zo druk, en dit zou weer extra tijd kosten ... Toch gedaan. De medewerker herstelde het zonder morren (terwijl ik kon zien dat hij echt wel wat gestrest was).

Donderdag
Ik zette mijn eerste artikel op marktplaats. Spannend vond ik dat. Dat is eerder 'meer inkomen genereren' dan besparen, maar toch.
Ik kocht overigens ook kleding met korting. Het is altijd de vraag of dat een bespaaractie is of niet, want het jasje dat ik kocht was niet strikt noodzakelijk. Het stond al wel heel lang op mijn verlanglijst (lang genoeg om te weten dat het geen bevlieging is) en er komen binnenkort wat gelegenheden waarop ik het kan dragen. Ik heb wel echt mijn best gedaan om uit te vinden waar ik de meeste korting kreeg, dus ik tel hem toch maar mee.

Woensdag
We aten vlees uit de diepvries (over van een barbecue een paar weken geleden). Dat is natuurlijk meer een bespaaractie van tijdens die barbecue dan van nu. Toen we zagen dat iedereen eigenlijk al wel genoeg had, hebben we het overige vlees wat nog koel lag direct ingevroren. Anders was het zeker opgegaan want een ribbetje extra kan er altijd wel bij, ook al heb je genoeg.
Maar ik haalde de spareribs woensdag tijdig uit de diepvries zodat ze konden ontdooien in de koelkast, dat spaart energie (van de koelkast en de magnetron).
En, ook nog wel een bespaarderig is dat we de saus eraf spoelden. We hadden namelijk eerder ontdekt dat we die helemaal niet zo lekker vonden. Vroeger had het ons dan zomaar kunnen gebeuren dat de spareribs eeuwig in de diepvries zouden blijven liggen want 'niet lekker'. Nu hebben we gezocht naar een manier waarop we er wel van konden genieten, en dat is gelukt: vieze niet zo lekkere saus afspoelen werkt!

Dinsdag
Ik liet een pakketje bezorgen bij een afhaalpunt in plaats van thuis en hoefde daarom geen bezorgkosten te betalen. Het had achteraf nog wel wat voeten in aarde want het pakketje bleek er woensdag nog niet te zijn zoals beloofd, donderdag stortregende het op het moment dat ik het had kunnen gaan halen. Gelukkig was het vrijdag droog, het pakketje gearriveerd en voldeed het aan mijn verwachtingen (anders had ik heel snel nog een ander cadeautje voor een klein meisje moeten regelen en snel is meestal wat duurder).

Maandag
Ik ging weer eens naar de goedkopere supermarkt in plaats van naar de standaard-supermarkt.

5 opmerkingen:

  1. Stilletjes aan toch elke dag leuk geld verdienen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen zo. Dit loopt mooi op in de loop der tijd. Hier is de verwarming nog uit. Ik heb een extra warm vest aan, tijdens het typen. Ik probeer het tot oktober zonder verwarming vol te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk om het zo een weekje bij te houden. Goed idee. Ga ik ook eens proberen. :)

    BeantwoordenVerwijderen