14 maart 2017

Waar kun je het beste je airmiles inwisselen?

Elke keer bij de supermarktkassa geef ik, vrij ouderwets inmiddels, mijn twee pasjes af. Eentje voor korting en eentje voor het spaarprogramma. Het kan volgens mij tegenwoordig ook met je mobiele telefoon en eigenlijk houd ik daar wel van omdat je dan minder pasjes in je portemonnee hoeft te hebben. Maar op de één of andere manier wil ik liever niet mijn telefoon aan de caissière geven. Niet dat ik denk dat die jongens of meisjes ook maar iets anders met mijn telefoon zouden doen dan scannen. Maar ik voel vooralsnog een barrière. Dus heb ik die pasjes in mijn portemonnee en zoek ze steeds op als ik in de rij sta. Bliep bliep, en dan stop ik ze weer terug.

We hebben inmiddels best wel wat airmiles bij elkaar gespaard. Hoe gaan we die inwisselen? Mijn eerste idee daarover is de Efteling. Meneer Money Wenkbrauw en ik vieren onze trouwdag graag met pratende dieren, prinsen, prinsessen, elfjes op waterlelies, en Joris en de draak. Maar om daarbij te komen, moet je een kaartje hebben en ik vind die kaartjes duuhuur. Als ik dat kan betalen met bij elkaar gespaarde airmiles dan scheelt dat een hoop.

Maar is dat de beste manier om die airmiles in te zetten? Net als een euro, kun je ook een airmile maar één keer uitgeven. Ik heb daarom opgezocht wanneer je airmile het meeste waard is. Ik heb de waarde van Efteling-airmiles afgezet tegen een paar andere inwisselacties. Dan komt het pretpark niet als beste uit de bus.

Airmiles-onderzoekje Mevrouw Money Wenkbrauw Februari-Maart 2017  
  Opmerkingen Gewone prijs Bij-betaling Airmiles Waarde airmiles
Efteling regulier 2017 35,50 0 3.750 0,009
Efteling regulier 2017 35,50 12,50 2.500 0,009
Bol / AH inwisselen kan altijd 1,00 0 200 0,005
Bol kortingsacties specifieke actie 1,00 0 100 0,010
AH inwisselactie dit blijkt geen actie 20,00 15,00 1.000 0,005
Landal Greenparks midweek regulier 2017 35,00 0 2.500 0,014
Landal Greenparks week regulier 2017 60,00 0 5.000 0,012
B&D verfafbrander miles only 44,49 0 4.998 0,009
B&D accuboorschroefmachine specifieke actie 92,95 0 5.998 0,015
Gardena accu grastrimmer miles & money 89,95 64,99 3.500 0,007

Volgens dit tabelletje zou je moeten gaan voor specifieke tijdelijke acties of het hele jaar door het beste naar Landal Greenparks kunnen gaan met je airmiles. Maar ja, ik zou zonder airmiles niet naar zo'n park gaan, en als ik dat nu wel doe, zou ik alsnog met euro's een kaartje voor het pretpark kopen. Toch niet zo verstandig.
Wat is dan wel verstandig voor mij? Ik koop af en toe wel iets bij de bolle winkel online en wij kopen ook wel eens gereedschap. Het loont om dan te kijken of er toevallig een goede airmiles-actie is. En tegen de tijd dat we naar de Efteling gaan, kijken we dan of we nog genoeg airmiles hebben om een kaartje te kopen.

Hebben jullie betere airmiles-inwisseltips?

9 opmerkingen:

  1. Je kunt je airmiles ook koppelen aan je bonuskaart. Dan hoef je alleen je bonuskaart te scannen en worden je airmiles ook bijgeschreven. Ik lever de airmiles meestal in als korting bij de AH zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat ik dat niet wist van land al, daar zijn we pas een midweek geweest.
    Ik wissel ze regelmatig in bij bol dan heb ik er iets voor wat ik echt graag wil en dat is me het meeste waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij gebruiken de airmiles om onze auto te wassen in de wasstraat bij een groter benzinestation van sh.ell.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zoals eerder gemeld, je kunt AM en bonuskaart aan elkaar koppelen.
    Maar je hoeft je telefoon helemaal niet af te geven aan een medewerk(st)er aan de kassa, je zoekt je kaart op je telefoon, draait je telefoon met het scherm naar de medew. en dan kan die je kaart scannen. Dus niet afgeven, alleen maar tonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je dit even hebt uitgezocht.
    Ik spaar al jaren airmiles samen met mijn moeder. De ene keer gebruikt zij ze, de andere keer doe ik het. We hebben er al eens veel korting voor gekregen voor een vliegreis naar Amerika. En ook voor het overvaren naar Engeland. Wij gebruiken ze dus eigenlijk met name voor reizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik spaar mijn airmiles altijd voor filmkaartjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe er eigenlijk nooit wat mee. Ik zal eens kijken hoeveel punten ik eigenlijk heb!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb hem inderdaad ook aan mijn bonuskaart gekoppeld. Het vervelende daarmee is echter dat ik hem die paar keer dat ik bij de Shell kom dus niet bij me heb. Ik heb er toevallig ook 1x een Eftelingkaartje voor gekocht, maar nu gaat het met sparen niet zo hard meer. Die paar die ik dan heb, geef ik meestal uit bij Bol.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In wisselen voor de Efteling zou ik persoonlijk zonde vinden, we hebben nu zelf korting kaarten gespaard van de AH dat kost niets en dan kun je met 10,- korting per persoon naar de Efteling, ik heb de korting kaarten trouwens niet zelf gespaard hoor daar voor kom ik te weinig bij de AH maar heb ze gewoon gevraagd op social media.

    Wij wisselen de air mails verschillend in, dan eens bij de praxis of Ah maar ook wel eens bij de benzine of bij Bol.c

    BeantwoordenVerwijderen