20 januari 2016

De verkeerde spullen

Bloemen. Ik koop ze eigenlijk nooit voor mezelf omdat ik dat zonde van het geld vind. Maar ik kan wel heel vrolijk worden van bloemen. Vrijdag heb ik dus een bos tulpen gekregen. Ik was toen in de werkkamer aan het werk en heb ze daar neergezet. In het weekend zitten we meer boven, maar ik aarzelde een beetje om ze daar naartoe te halen. Ze stonden in een inmiddels lekker frisse werkkamer en daar zouden ze vast langer goed blijven dan in een verwarmde woonkamer. Maar ja, als je ze niet ziet, heb je er ook niets aan dat ze langer goed blijven.

Iets min of meer vergelijkbaars kun je zeggen van dure spullen. Mijn ouders namen jarenlang hun 'goede fiets' bijna nergens mee naartoe omdat hij dan misschien gestolen zou worden. Dat risico is natuurlijk aanwezig, en wil je beperken. Maar aan een fiets die alleen maar in de schuur staat, heb je ook niets.
Als je spullen die je hebt structureel niet gebruikt uit zuinigheid, heb je volgens mij de verkeerde spullen gekozen.

Terug naar de tulpen. Die staan mooi te wezen in de gang. Daar is het ook lekker fris, en ik kom er vaak langs.  Elke keer genieten.

1 opmerking:

  1. Mijn dochter was laatst jarig en voorheen kocht ik een bos bloemen, omdat ik haar meestal een cadeaubon geef en dat een beetje kaalvind om te geven, maar die bloemen staanaltijdmaar even, dus dit jaar gaf ik haar i.p.v. een bos bloemen een orchidee, niet alleen staat die langer, ze hoeft ook niet op zoek te gaan naar een vaas en de bloemen in het water te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen