23 december 2015

Laptoptraagheid

Half november ging het laptopje dat ik in juli had gekocht stuk. Ik stuurde hem op naar Medion/Lenovo. Na ruim drie weken kreeg ik de mededeling dat ze hem niet konden maken. Ik zou een vervangende krijgen. Dat laatste is natuurlijk netjes.

Toch is het knap onhandig dat ik mijn eigen laptopje niet terugkrijg. We hebben hier thuis een backupsysteem, maar omdat mijn laptopje het de laatste weken al niet zo goed deed, liep het backuppen achter. Wat ik in die laatste twee weken heb gedaan, ben ik kwijt. Heel onhandig omdat ik bijvoorbeeld mijn boekendatabase bij had zitten werken. De ingevoerde boeken hebben allemaal een plekje in de kast gekregen. Nu weet ik natuurlijk niet meer welke boeken ik opnieuw in moet voeren. Er staan zeker tweeduizend boeken in mijn boekenkast dus alles 'even' nalopen is er niet bij. Geen wereldramp hoor, maar wel onhandig.

Inmiddels is het 11 dagen geleden dat ik het bericht kreeg en sindsdien heb ik niets meer gehoord. Ik werk nu al bijna anderhalve maand op mijn oude laptop die regelmatig oververhit raakt.
Daarom heb ik gebeld om te vragen naar de stand van zaken. Het meisje van het callcenter wist ook niet waarom er nog geen nieuwe opgestuurd was. Ze gaat het uitzoeken en dan krijg ik bericht. Ondertussen wuif ik mijn oude laptopje koelte toe.

Ik vind het netjes dat ik een nieuwe krijg, maar ik vind het wel jammer dat het nodig is en dat het lang duurt. Ik vraag me af of het komt doordat het zo'n goedkope laptop was of dat de kans op deze pech net zo groot was geweest bij een duurdere laptop.


2 opmerkingen:

  1. Maakt weinig uit goedkoop of duur in het kader van geplande ouderdom allemaal zijn ze hier na 5/6 jaar eraan,na intensief gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen