7 april 2015

Going Dutch

Mr. Money Mustache raadt je aan om om aparte rekeningen te vragen of in ieder geval ieder zijn eigen deel te laten betalen als je met een groep op stap bent. Hmm, weer zo'n keuze waarin ik hem niet kan volgen. Ik snap wel wat hij bedoelt, maar ik vind het echt te veel gedoe en ongezellig om rekeningen te gaan uitsplitsen.
Andere tips in hetzelfde blog kan ik wel volgen: stel goedkope groepsuitjes voor. Met z'n allen een wandeling maken en bij iemand thuis eten, kan net zo leuk als of leuker zijn dan eten in een duur restaurant. En natuurlijk: ook als de rekening hoofdelijk omgeslagen wordt, bestel ik wat goedkopere dingen dan vroeger. Ik zoek van wat ik lekker vind gewoon het goedkoopste uit. Je deelt je besparing dan door het aantal mensen in de groep, maar 1. het is beter dan niets, 2. je bespaart ook voor je vrienden en 3. wie weet inspireer je ze nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten