31 maart 2015

Vier cent

Van vier cent per maand kun je niet rondkomen. Sterker nog: je kunt er helemaal niets van kopen. Toch ben ik er trots op. Ik heb namelijk vandaag mijn eerste extra inkomsten op mijn bankrekening gestort gekregen sinds ik serieus met dit project bezig ben.

Het is een tientje en dat is niet veel geld. Als ik dat tien jaar op een spaarrekening zet met 1,5% rente (want beleggen kan niet met een tientje) heb ik 11,61 volgens de spaarcalculator (die ik nog steeds een keertje moet checken in hoeverre die klopt). Als ik dat dan vervolgens op mijn grote hoop gooi, en via een enigszins kromme toepassing van de vierprocentsregel van 3M ervan uitga dat ik dan minimaal 4% rendement maak en dat mag gebruiken om van te leven, kom ik op 46 cent per jaar, en bijna (niet eens helemaal, maar afgerond wel) vier cent per maand. De hele rest van mijn leven, dat dan weer wel.
Ik heb dit tientje verdiend in elf dagen via Euroclix. Als je dat ook wil proberen, klik dan hier. Ik zeg er even eerlijk bij dat als je je aanmeldt via deze link, ik extra clix verdien, dat vind ik wel zo netjes. Als je je aanmeldt, krijg je (reclame-)mailtjes van ze en als je daarop klikt, verdien je clix die je, als je er genoeg van spaart, in kunt wisselen voor geld.
Ik heb in mijn e-mailprogramma een regel aangemaakt die de mailtjes van euroclix in een aparte map zet. Zo heb ik er geen last van in mijn inbox, en kan ik clix bij elkaar klikken als het mij uitkomt. Het vraagt dan vervolgens wel wat van je discipline om geen spullen te kopen die je aangeboden worden via de reclame. Dat is voorlopig gelukt en ik ben er ook niet zo bang voor.

We vieren dit bescheiden succes vanavond met een onbescheiden flesje vonkelwijn indachtig de voorwaarde: Het moet wel leuk blijven. En toevallig (echt!) heeft meneer Money-Wenkbrauw vandaag een flesje vonkelwijn verdiend met vertellen over zijn werk. Dat is mooi verdiend voor iets wat je leuk vindt om te doen. Allebei goed bezig dus. Cheers!

Als je van oud naar nieuw leest, kun je hier klikken voor het volgende blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten