11 maart 2015

Suiker is de nieuwe sigaret

Suiker schijnt slecht voor je te zijn. Ik heb even geen link voor je uit luiigheid maar je kunt het vast zelf wel googelen. Als je ‘suiker is’ intikt, vult google het zelf al aan met woorden als ‘gif’ ‘vergif’ en ‘slecht’ (ik geef toe dat dit een wat selectieve weergave is, maar anders kan ik mijn punt niet maken). Er is een soort hetze tegen suiker gaande. Ik gebruik nog net niet het woord ‘heksenjacht’. Het woord ‘hetze’ suggereert voldoende dat ik het overdreven vind. Een beetje in ieder geval. Ik denk wel dat je het niet moet overdrijven met de suikerconsumptie, en dat dat overdrijven heel makkelijk gebeurt omdat aan heel veel etenswaren suiker wordt toegevoegd.

Dus wij doen lekker mee, want we willen ons altijd wel beter en blijer voelen. (Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden). Tot voor kort hadden we een vrij hoge cola-consumptie in huize Money-wenkbrauw. Passend bij de andere stemmingmakende termen in dit artikel, zou je kunnen spreken van tsunami's van cola alhier. Sinds kort lengen we onze cola aan met bruisende bar-le-duc met citroen (weirdo-alert). Het duurde slechts enkele dagen voor we gewone cola te zoet vonden. We zijn er blij mee, placebo (omdat we graag in onze eigen methodes geloven) of niet. En het scheelt ook nog eens een euro of twee per week. Geen zoden aan de dijk, maar een dubbel weirdo-alert.

En dan wel een lollie eten.


Als je van oud naar nieuw leest, kun je hier klikken voor het volgende blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten