13 maart 2015

Ja, als je het zo bekijkt

Ik vind het lastig om significante besparingen/rendement te maken. En ik heb daar goede redenen voor vind ik zelf:
  • Als werkende vrouw vind ik het niet zo gek dat ik niet altijd zin heb om te koken.
  • Beleggen is eng en een gedoe.
  • Verhuizen is echt geen optie, want we wonen in ons droomhuis, en bovendien is je huis verkopen in deze tijd ook niet makkelijk.
Allemaal min of meer waar Mevrouw Money Wenkbrauw, maar bedenk even wat je nu doet: Je hebt ook geen zin om elke dag naar je werk te gaan, en het is best een gedoe. Je bent afhankelijk van je werk en dat is ook best eng, want je kunt ontslagen worden. Wonen in je droomhuis is leuk, maar nooit meer hoeven te werken is ook een droom, die wonen in je droomhuis misschien wel overstijgt. En je kunt altijd proberen om je huis te verkopen.

Niet dat ik nu meteen een poster met Te Koop erop voor het raam ga hangen, maar het is wel goed om me te realiseren. Wel of niet significant besparen is echt mijn keuze.

Als je van oud naar nieuw leest, kun je hier klikken voor het volgende blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten